Monday, July 26, 2010

Pemergianmu aku tangisi…

 

Alamak tetiba rasa nak wat n3 ni..korang ingat tak lagi,daku bercerita pasal kucing yang kat rumah kat kg tu..rupanya ada sebab nape tetiba nak wat n3 tu..padahal pic tu dah lama giler tau..since raya cina lagi..

Ada diantara kucing yang kat eisya suka main,tu dah pergi untuk selama-lamanya..nama dia adalah Sabrina..atau nama manja kat B-na..B-na ni memang jadi kucing kesayangan kat umah tu..sebab dia ni manja skit..

B-na pergi pada pagi subuh..dia kena langgar..yang sedihnya,B-na telah meninggalkan anak-anak yang kecik lagi..masih lagi menyusu..waaa..sedihnya..Chep yang bagitahu B-na dah tak ade lagi..

Walaupun daku tak suka sangat ngan kucing,tapi sedih bila dah tahu B-na ni mati..lagi dia anak kecik lagi..sian anak-anak dia..Tak sempat eisya nak jumpa B-na lagi..

low_res_IMG_3041

Sabrina @ B-na adalah yang belakang sekali tu..depan tu anak susuan dia,tengah-tengah tu anak kandung dia..(ni anak dia yang dah besar la..anak kecik ada lagi..)

 

DSC00307

ni pic yang chep bagi,sebelum malam B-na mati tu..dia tengah main peluk-peluk ngan anak dia Tom..mungkin dia tahu itu kali terakhir dia peluk tom..:-(

 

p/s:-ni n3 chep pasal Sabrina

8 comments:

Sitisifir10 said...

Waaa...nk tumpang nangis jugak boleh tak.... sob sobbb

lily azliyana @ mama zara said...

huhu..ikut bersedih hati..inilah antara sbb dh lame sgt tak bela kucing secara serius..mase kecik2 dl dh slalu sgt nangis sbb kucing kesayangan mati or hilang..=(

ibu_Arifa said...

sedihnyer..kesian bila tau dia mati sbb mcm tu..tak mo bayang..tak mo bayang..

dulu aku pernah tgk depan mata..kat parking area tepi market..cat kan suka baring bawah kereta, pastu kereta tu nak keluar parking..terus lenyek kepala cat tu..mengelimpang..cat tu lompat kesakitan..lama jgk sblm dia nak mati.

[-suziey-] said...

alamak kesiannya..ish dorang ni pn cam manusia gk kan..sedih kalu famili mbr mati..huhu takziah la utk famili Bna

Farra Dhelina said...

alahai..kesian nya kak..

kesian nya ank2 dia kak..

Yan said...

klu yanla kucing mati... lagi2 kucing kesayangan.. eh klu da ade sekor je ofkosla kesayangankan... ermm harus meraung2.. tersedu sedan..
Tom name anak Bna tu same ngan nama kucing yan dlu... mati eksiden tepi jalan,. pastu dpt kucing len.. bg jugak name Tom.. pun mati jugak.. digilis kereta suami sendiri... uwaaa.. ms peknen plak tu... mujur tak terkenan kat qis..

Ena said...

alahai.. kesiannya..
kucing adalah haiwan kesayangan nabi.. manja kan!.. comel pulak tu.. tapi nak buat mcm mana..

10 said...

ciannya kena langgar ek... sedih jugak kalo anak2 dh xda mak...