Thursday, May 14, 2009

Cabaran Lansing~ tag

Huh..dah basi dah agaknya tag ni..dah lama sangat terpendam so malam ini pun wat la. tag ni dari ibu arifa, ummisalsabila ngan ummuabdullahsyakir. Layan je la...

1) Berapa kah berat anda sekarang dan juga ketinggian anda?
Berat sekarang 55kg.tinggi 154cm.arghhh..beratnya daku..

2) Berat yang paling tinggi dalam sejarah anda? Usia anda pada masa itu?~
Berat masa ngandung la..masa tu last pregnant iaitu 64kg. Usia lak 27 tahun..

3) Apakah makanan sampingan anda untuk memiliki tubuh langsing? dan kejayaan anda dengan makanan tersebut?
tak ade makanan sampingan pun. so tak ade la kejayaan ye..ummi makan je ape yang ummi nak makan. nak diet kononnya tapi hampeh je..nafsu makan ni tak leh control la..nasib baik ummi ni jenis yang susah nak naik..

4) Berat yang paling rendah yang pernah anda dapat ? Usia anda pada ketika itu?
eii masa kecik-kecik la kan..ape la punya soalan ni..hahah..tapi masa blaja la kot..masa tu dalam 40 je..nak naik 1 kg pun susah..penat blajo tau..

5) Anda pernah sertai program pelangsingan? nyata kan kejayaan anda
ala tak pernah..niat dihati tu ade tapi mahal la..duit dah pegi ke tempat lain dulu..tak ade ke yang nak sponsor ku ni..huhu..

6) Apakah diet yang anda ambil untuk memiliki berat badan yang paling rendah?
ala tak ade diet pun.memang jenis susah nak naik..lagi nak beratkan ade la masa kurus-kurus dulu tu..

7) Apakah yang menyebabkan berat anda naik mendadak?
Huih..berat sekarang ni memang berat tau. mr hubby ku cakap dah lari alignment la..sebab berat naik adalah selepas bersalin la..

8) Apakah Target anda untuk kurus selepas ini?
Target!!target nak turun sampai 43 kg je sebenarnya..akan ku usahakan sebaik mungkin sebab banyak baju tak leh pakai..tolong...baju zaman anak dara apa tah lagi..sob..sob..

9) Miliki gambar anda dahulu dan kini?
Mak oi..nak gambar pulak..saje je nak wat sebelum dan selepas la ni..

gambar masa study ni..eii klakonya nengok gambar ni..

ni masa pregnant..ade lagi beso tau..tapi malu nak tayang..

ini la gmbar setelah dah ade anak..

alhamdulillah dah habis pun jawab tag ni..tak yah la tag sesiapa sebab tag dah lama ni..







9 comments:

ibu_arifa said...

memang jauh beza la fara..tp rasa yg skrg ni lagi cantik kot..seksi gitu..gebu2 gitu..maaf yer encik asben fara..

Ummi Salsabila said...

laen sgt ummi aleesya ms study dulu..comella ms pregnant tuh.prut pon comel.hihihi..
tp skng is better.kurus sgt pon xcntik kan?

Mrs. Adz said...

ibu arifa->auw...gebunya daku..mmg jauh bezakan..ish..jelous mr hubby ku baca ni..jgn mare ye b..daku ceksi gitu..

Mrs. Adz said...

ummi salsabila->comel ke??perut tu masa bebaru prgnt..ade lagi beso tau..

[-suziey-] said...

seb bek kembali ke bentuk asal..ekekek:D
ala mase peknen besela kan..harus membeso bagai johan:p

mama auni firdina said...

tomei nye mase pregnnt..tgk umieisya berisi ckit baru lawa n comei jer..ikhlas dr mama auni tau =p

neezareef said...

lawo ahh time pregnant..bseri

QQ said...

cntik r mama eisya mase preggy..

ummuabdullahsyaakir said...

salam,ummi eisya msa pregnant comel n maintain je bila leps bersalin.