Wednesday, June 1, 2011

Dah nak bersawang ni..cepat-cepat sapu..hihi..penyakit 'M' tu dah datang semula..adoi!!!!
ok..ok..jom baca info-info la dulu..cari mood dulu k..




"Sesungguhnya dalam diri manusia itu ada seketul daging. Jika daging itu baik, maka baiklah seluruh anggota badannya tetapi seandainya daging itu rosak dan kotor, maka kotor dan rosaklah seluruh anggota badannya. Daging yang dimaksudkan ini adalah hati." - Hadis riwayat Bukhari dan Muslim daripada Nu'man bin Basyir

Bagaimana kita nak membersihkan hati dan membuang sikap-sikap negatif di dalam diri kita secara perlahan-lahan?

Berikut adalah 8 tips mudah yang ingin kami kongsikan bersama.
1. Bersyukur dengan kurniaan Tuhan
2. Beribadat dengan benar dan seikhlas hati
3. Berakhlak baik
4. Menimba ilmu tanpa henti
5. Bekerja keras cara bijak
6. Bersederhana dalam hidup
7. Ringan tangan membantu sesiapa sahaja
8. Memaafkan orang lain


renung-renungkan dan selamat beramal..

p/s:-dah nak 4 june ni..ooo indahnya saat tu..

5 comments:

etiey.com© said...

hmmm perkongsian pintar :p

ecamajasara said...

Sharing is caring...

shila ariff said...

mmm...blh teka skit tak??..4 june??..ulangtahun perkahwinan ke??..'indahnya saat tu'...ayat macam org tgh dilamun cinta je...huhuhu...

ibuayahdamia said...

kenapa ngan 4 june?? birthday atau anniversary?? hehe...owhh hari keputeraan AGONG lah...ekekek

Ummi Salsabila said...

Thanks for sharing..:)kene selalu cek hati juga ni..
4 june hari apa?